‘Saya kena tlpu oleh syarikat dan persembahan juga dibatalkn’ AIi dedah kali terakhir dapat bayaran RM300je

Pelawak Ali Puteh telah diarahkan oleh Mahkamah untuk menjelaskan bayaran ganti rugi sebanyak RM60,000 kepada kakak iparnya, Siti Norhidayah kerana membuat kenyataan yang memfitnah wanita tersebut di Instagram dua tahun yang lalu.

Ali, yang nama sebenarnya ialah Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, menyatakan bahawa beliau akan membuat bayaran ganti rugi tersebut secara ansuran.

Namun, balu kepada Allahyarham Abam Bocey tidak bersetuju dengan kaedah pembayaran ansuran yang dicadangkan oleh Ali untuk membayar ganti rugi sebanyak RM60,000.

Kini, pelawak yang berusia 33 tahun itu mengakui bahawa isu dan kritikan yang melibatkan dirinya telah memberikan kesan negatif pada kerjayanya.

Ali mengakui bahawa dia mengalami kesukaran dalam menerima pendapatan selama dua tahun terakhir, terutamanya setelah menjadi mangsa penipuan oleh syarikat yang menawarkan kepada beliau untuk menjadi duta ayam, dan kemudiannya dibatalkan dari membuat persembahan pada saat akhir.

Selain itu, dia juga hanya menerima bayaran sebanyak RM300 untuk kerja terbarunya dalam program mengaji Al-Quran.

Dikatakan bahawa Ali telah mengakui bahawa dia telah menggunakan sebanyak RM10,000 daripada Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) sebagai modal perniagaan.

“Saya menggunakan wang tersebut untuk memulakan perniagaan daging. Jumlah sebanyak RM10,000 itu sebenarnya tidak mencukupi, tetapi saya menggunakan apa yang saya ada,” katanya.

Namun, Ali enggan menyalahkan mana-mana pihak dan mengakui bahawa ujian yang beliau alami mungkin merupakan balasan dari Allah SWT atas dosa-dosa yang pernah dilakukannya.

Sumber : ohmypres